Arrived in Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jannie Verweij - WaarBenJij.nu Arrived in Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jannie Verweij - WaarBenJij.nu

Arrived in Chiang Mai!

Blijf op de hoogte en volg Jannie

08 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve vrienden en familie,

Hier is dan mijn eerste reisverslag vanuit Chiang Mai, Thailand! Gister was het dan zo ver en ben ik voor zes maanden naar Thailand vertrokken. 's Ochtends is er nog wat visite langsgekomen om afscheid te nemen. Na het afscheid nemen van mijn lieve ouders, zus en broertje op Schiphol ging het avontuur dan echt beginnen!

Vanmorgen zijn we rond half 10 (Thaise tijd) aangekomen in Bangkok. En natuurlijk daar ging het meteen fout. Mijn bagage was nergens meer te bekennen en de tweede koffer werd niet naar Chiang Mai vervoerd, al was dat in Amsterdam geregeld. Ook daar liepen we meteen vast, want hier en daar kunnen ze 'wat' Engels. Uiteindelijk is het allemaal geregeld. En had ik een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai. Eenmaal aangekomen in Chiang Mai werden we opgehaald door iemand van het hotel en zijn we gaan lunchen in het hotel. En ook daar werden we meteen ingeburgerd met het Thaise eten.
Vervolgens zijn we het hotel doorgegaan om een aantal dingen te regelen: uniform laten passen en vingerafdrukken nemen.

Gelukkig waren we daarna klaar en mochten we bij komen van de lange reis. Vanavond zijn we nog even naar de Night Bazaar geweest om een aantal boodschappen te halen. Goedkoop boodschappen doen kan je hier zeker, 2 tassen vol voor maar €2,- ongeveer.

Deze week verblijven we in het hotel (Le Méridien) waar we aanstaande maandag beginnen met stage lopen. Morgen ga ik naar appartementen kijken waar ik dan volgende week zal intrekken.

Via deze blog zal ik jullie af en toe op de hoogte houden van mijn ervaringen in Chiang Mai! Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Tot snel.

Liefs,
Jannie

• 08 Februari 2014 - 17:00

Hilda:

Hey zus,

Wij zijn blij dat je er bent inclusief je koffers! Zo goedkoop die boodschappen! Het hotel ziet er super mooi uit geniet lekker een weekje van die kamer en rust even uit.
    Succes morgen met appartementen kijken.

Slaap lekker!

Dikke kus xxx Jeroen en Hilda

• 08 Februari 2014 - 17:27

Sylvia:

De reis kan ook niet in één keer goed gaan, natuurlijk! Zijn beide koffers inmiddels wel terecht?? Maak er een geweldige tijd van, samen met je studie-genoot...

Dikke kus. Syl, Siem, Ramón, Enrico, pootje van Max

• 08 Februari 2014 - 17:50

Jacqueline:

Hallo Jannie,
    Na een lange reis met veel turbulentie veilig aangekomen in Chiang Mai. Je zit nu in jullie mooie en luxe hotelkamer geniet ervan. De eerste "kennismaking" met Thailand was een beetje moeizaam, extra koffer "illegaal"mee(wel betaald maar bonnetje ingenomen door KLM personeel, maar alles kwam op zijn pootjes terecht.
    Na uniform passen en een lekkere maaltijd eindelijk even rust vandaag. Slaap lekker vanacht en morgen fris weerop zodat jullie op jacht kunnen naar een mooi appartement voor jullie verder verblijf.
    Veel succes maandag bij de start van jullie stage!

groetjes en dikke kus, papa, mama, gertjan en een dikke poot van rex.

• 09 Februari 2014 - 11:16

Oom Aad En Tante Eer:

Hoi Jannie,

We zijn blij dat je goed aangekomen bent. wel vervelend van de koffers maar gelukkig is het goed gekomen. Leuk dat we kunnen mee genieten van je reisverslagen. Het ga je goed en veel plezier daar in Thailand.

• 09 Februari 2014 - 15:06

Opa En) Oma Verweij.:

Hallo Jannie.
    Even een berichtje op je brief. Blij dat de reis toch nog goed is afgelopen.
    Je kunt nu even bijkomen en dan zullen jullie aan het nieuwe leven moeten wennen.
    Hier is alles goed alleen slecht weer en heel veel wind.
    Je hoort wel weer eens wat van ons.
    Groetjes van Opa en Oma.

• 10 Februari 2014 - 09:54

Jantina Buijs:

Hoi Jannie,
    Fijn dat je goed bent aangekomen! We zullen je zeker gaan volgen via je reisverslagen.
    Heel veel plezier en een fijne tijd daar!
    Liefs van Jantina en Jan

• 10 Februari 2014 - 13:14

Oma Tromp:

Lieve mop,

Ik zit nu bij Hilda alles van je te bekijken. Ik ga wel veel naar haar toe om wat te horen en te zien. Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt. En een leuk appartement vindt, lekker goedkoop net zoals het eten. Verder tot ziens en de groetjes. Ik leef met je mee tot de volgende keer.

Dikke kus oma