Eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jannie Verweij - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jannie Verweij - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Jannie

17 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee vrienden en familie,

De eerste week in Chiang Mai zit er alweer op en het werd wel weer eens tijd om jullie op de hoogte te houden. De afgelopen week moesten we aan vele nieuwe dingen wennen.

Zondag hebben Inge en ik eerst uitgeslapen (tot half 3 's middags) en natuurlijk de dagen er na konden we niet meer in slaap komen. De jetlag had er toch wel een beetje ingehakt. Na rustig opstaan zijn Inge en ik de stad ingegaan om op zoek te gaan naar een appartement. Een uur lang zoeken en 100x de verkeerde kant opgestuurd zijn, hebben we toch maar zelf onze kaartkennis gebruikt. En daar was dan het appartement die door het hotel was aangeraden. Heel enthousiast liepen we naar binnen en vroegen ze of ze plaats hadden voor een kamer voor 6 maanden en op dat moment vielen alle monden open. Omdat het bij dit appartementen complex nog niet zeker was of ze plaats hadden voor ons zijn we nog even verder gaan zoeken. Helaas hebben we nog niet echt wat kunnen vinden en wordt onze zoektocht vervolgt!
Daarna zijn we rond gaan lopen door de stad en kwamen we bij een leuk restaurant (zie foto). Dit restaurant is nu al één van onze favoriet! Alles is net als een paradijs en voor heel weinig geld. Wij zullen dan ook een halfjaar in luxe leven!

Maandagochtend werden we om half 9 verwacht voor onze eerste stagedag. Inge en ik moesten ons voorstellen aan het managementteam. Daarna werden we beide op onze eigen afdeling geplaatst. De komende 2 maanden zal ik werken in de VIP lounge (21e etage). Hier zal ik Front Office in combinatie met Food & Beverage doen. Daarna zal ik 2 maanden naar de Front Office in de lobby gaan en ik zal mijn stage afsluiten met 2 maanden Human Resource/Finance. De eerste werkweek was behoorlijk zwaar. Aangezien ik de hele dag op hakken door het hele gebouw moet lopen en daarnaast ook nog met collega's moet communiceren die amper een woord Engels praten is het even wennen. Maar dit zal in de toekomst vast beter gaan! Woensdagavond hadden Inge en ik het wel even gezien met onze pijnlijke voeten en besloten we te genieten van een Thaise voetmassage. Hier zullen we ook het komend halfjaar nog regelmatig terug komen!

Ik ben elke zaterdag en zondag vrij en dan mag ik genieten van het Thaise weer en het mooie land! Elke zaterdag hebben Inge en ik samen een dag vrij. We hebben toen ons andere studiegenootje Karlijn opgehaald van het vliegveld en vervolgens zijn we uiteten geweest in het Italiaanse restaurant van ons hotel. Zondag heb ik lekker van het weer genoten en een plekje gevonden waar ik af en toe toch nog wat westers eten naar binnen kan werken!

Het is hartstikke mooi weer in Thailand elke dag rond de 33 graden. Iedereen is hartstikke vriendelijk en worden dan ook overal begroet! Het verkeer in Thailand crosst overal door elkaar heen dat is wel even wennen dat het geregelde verkeer in Nederland. Overal waar je kijkt zie je rode taxi’s rijden of de bekende tuk tuk. Daarnaast wordt om de 5 meter gevraagd of we een uur willen gemasseerd worden voor 4 euro of dat we met de voeten in de vissenbak willen.

Doordat het nog best moeilijk is om een appartement te vinden voor zes maanden mogen we van het hotel nog een week langer blijven. Aanstaande zaterdag zullen we dan waarschijnlijk verhuizen naar onze eigen plek.

Tot snel allemaal!

Liefs,

  • 20 Februari 2014 - 09:12

    Jacqueline:

    Hallo Jannie,
    Je eerste week zit erop.
    Het was een week met veel nieuwe indrukken, een nieuwe cultuur, een nieuwe werkplek en collega's. Waarmee je niet altijd goed kunt communiceren. Het tijdsverschil was ook wel effe wennen en ook het klimaat en het eten, soms erg pittig en soms was de aanblik al genoeg het leek dan net of het niet "gaar" was maar alles went. Het wil met een appartement nog niet erg lukken maar dat komt ook wel goed. Heel veel succes verder je stage.
    Groetjes en dikke kus van ons allemaal!

  • 27 Februari 2014 - 09:42

    Opa En Oma Verweij.:

    Hallo Jannie.
    Weer even een berichtje van Opa en Oma uit Monnickendam.
    Hier is alles goed,maar ik hoorde gisteravond van Opa dat jij naar het ziekenhuis was geweest.
    Je moet nu eerst een paar dagen rust houden en dan moet je weer terug naar het ziekenhuis.
    We hopen dat het meevalt. Jullie zitten nu wel op jezelf heb ik begrepen.
    De maand februari is bijna al weer om .Je bent al weer 3 weken weg.
    Jullie hebben al aardig wat gezien en ook aardig wat eettentjes geprobeerd.
    Ik ga afsluiten,maar voor dat we met vacantie gaan hoor je nog wel weer eens wat.
    Groetjes en een kus van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannie

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 2559

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Internship Thailand

Landen bezocht: